Szülői szemmel

Az Apáczai Waldorf Iskolát választottuk mi kisfiunknak, mert a gyönyörűen felújított épület falaiból árad a családias hangulat. A tanárokon látható és érezhető, hogy szívből tanítanak. A gyerekekkel szeretetteljes és mély kapcsolatot alakítanak ki. Kézműveskednek, furulyáznak, zongoratanulási lehetőség is van. A termek ízlésesen vannak berendezve. Faasztal, faszékek és kreatív textíliák. A falon a gyerekek által készített művek sorakoznak. A folyosók és az aula tágas és barátságos. A hátsó udvarban a gyerekek tágas és zöld övezetben játszatnak.

Szibler-Németh Nikoletta (1.osztály)

Nagyobb gyerekemen tapasztaltam, hogy az állami iskolában nem érezte jól magát.

Ennek oka az ő lelki érzékenysége. A kisebbik is hasonlóan érzékeny gyerek, ezért nem akartam kitenni azoknak a történéseknek (pl. zsúfolt, hangos, kiabálós osztályok, ami stresszkeltő).

Ebben az iskolában kis osztálylétszám van, több idő jut egy gyerekre.

Gyakran ismétlik a tananyagot.

Már első osztálytól német-, angoltanítás folyik.

Németh Hajnal Bernadett (2. és 5. osztály)

Fiunknak a mai magyar oktatási rendszerben nem találhattunk volna jobbat, mint ahogy legelső alkalommal fogadták - nyíltsággal, elfogadással, őszinteséggel, feltétel nélkül nyújtott segítő kézzel. Biztos vagyok abban, hogy életének egyik meghatározó pozitív élménye marad. A számára elengedhetetlen fejlesztésekről egy „normál általános iskolában” csak álmodhatnánk! Tanárai és fejlesztő pedagógusai kivételes munkát végeznek! Ezúton is köszönet érte!

G. Zoltán (4. osztály)

Mikor a lányom negyedikes lett, a régi iskolájában egyre elviselhetetlenebb lett a légkör a gyermek számára.

Mindenképp iskolát kellett váltani, így ide jöttünk, amit nem bánok.

Inkább azt bánom, hogy nem előbb jöttünk.

Magyarné Ila (6. osztály)

Az Apáczai Waldorf Iskolát egy 2. osztályos kisfiú édesanyja ajánlotta nekünk. Fő érve az volt, hogy a gyermeke örömmel jár iskolába, és mivel nem szeretne semmiről lemaradni, nem betegszik meg.

A nyílt napok idején több iskolát látogattunk meg. Az Apáczai Waldorfban szerzett élmények után Gergő elmondta nekünk, hogy ebben az iskolában érezte magát a legjobban, és ide szeretne járni.

Jó döntést hoztunk, hiszen az Apáczai Waldorfban tisztelettel és szeretettel bánnak a tanítók gyermekeinkkel, akik nyitottak az új ismeretekre az első naptól kezdve, és lelkesedésük azóta is tart. Olyannyira szeretnek iskolába járni, hogy a hosszabb szünetek előtt nehezen válnak el a sulitól, és míg a hagyományos iskolák diákjai halogatnák az iskolakezdést, a waldorfosok várják azt. A második osztály még szombatonként is járna suliba, miután megtudták, hogy egyik társuk elkísérhette édesapját egy hétvégi kertrendezésre az iskola udvarán.

Pataki Brigitta, egy autószalon vezetője (3. osztály)

Már a Tanárképző Főiskolán eldöntöttem, hogy ha egyszer gyermekem lesz, csakis alternatív iskola jöhet szóba, ahol nem nyomják el az egyéniségét, ahova még nyolcadikban is csillogó szemmel jár, ahol a gyermek a fontos, nem a tanár. A Waldorf-pedagógia mindezt megadja. Az Apáczai Waldorf Iskola pedig hozzáteszi a gyönyörű épületet és hatalmas udvart, meg az első osztálytól a német és angol nyelv gyermekközpontú oktatását.

Acsádi Veronika (2.osztály)

Az iskolaválasztásban elsődleges szempontként a gyermekközpontúság szerepelt. Sajnos, a mai normál oktatás teljesen teljesítménycentrikus, normál iskolában a gyermek nem más, mint egy teljesített százalék. A Waldorf-oktatásban a gyermek egyéni szükségletéből indulnak ki, ezáltal a gyermek ki tud teljesedni, megtalálja önmagát. Az életre nevelik, ami nagyon fontos ahhoz, hogy később képes legyen eligazodni a világban. Sajnos, a mai rohanó világban az empátia, a segítőkészség, az egymásra való odafigyelés teljesen eltűnik. Az Apáczai Waldorf Iskolában az előbb felsoroltak mindegyike megtalálható. A választásban döntő szerepe volt, hogy a nagyobbik lányom is ide jár és nála már látom, hogy mennyire önálló, logikus gondolkodású és persze boldog, kiegyensúlyozott gyermek.

Mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani ezt a meghitt, családias légkört, ahová a gyermekek örömmel járnak iskolába.

Wimmer Andrea (1. és 7. osztály)

Látva az állami iskolarendszer teljesítményközpontú működését, nagy dilemmában voltunk az iskolaválasztásnál. Olvasva, hallva, majd személyesen megismerve a Waldorf pedagógiát, annak a nem éppen megszokott, de nagyon emberközpontú módszereit, úgy gondoltuk, hogy ez lehet a legjobb választás ikerkislányainknak. Nem hiszünk abban, hogy egy gyereknek 6-7 évesen már versenyben kell lennie a világgal. Mondjuk mindezt úgy, hogy mindketten aktívan vállalkozó családban nőttünk fel, ma is saját cégeket vezetünk. Látva, milyen verseny vár még a gyerekekre az életben, úgy gondoljuk, fontos, hogy családias környezetben, biztos alapokat kapva készüljenek az életre. Az Apáczai Waldorfban mind a környezet, mind a tanítók hozzáállása nagyon vonzó és hiteles számunkra. A lányok könnyedén alkalmazkodtak az iskolai élethez, reggelente szívesen mennek, élvezik a tanulást, barátaik lettek és nagyon ragaszkodnak az osztálytanítójukhoz. Egyszóval boldogok.

Zsigmond Balázs (1. osztály)

Iskolafilm

Az iskola támogatása

Az adó 1%-ának felajánlási lehetősége:
adó 1%

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön legfrissebb programjainkról és tartalmainkról!

Copyright © 2013. Apáczai Waldorf Iskola