Waldorf Olimpia

Május 24-én, egy esős szerdai délután, izgatottan pakoltunk a kocsikba, hogy Alsóőrsre utazzunk. Ha bárki azt hinné, hogy megszöktünk az iskolából és nyaralni mentünk, az nagyon téved. Csütörtökön és pénteken reggeltől estig tartó kemény munka várt gyerekre és felnőttre egyaránt, hogy – az egész éves felkészülés után – részt vegyünk az Waldorf Olimpiai Játékokon. Összesen 260 ötödik osztályos Waldorf-iskolás gyűlt össze a balatonparti kempingen.

Szerdán késő délután minden gyerek megismerkedett azzal a városállammal és annak tagjaival, amelyikben a következő 3 napot töltötte. A szerdai zuhogó eső csütörtökre elállt, de még viharos, hideg szélben edzettünk. Pénteken már hosszabb időre kisütött a Nap is. Csütörtökön és pénteken ebédidőig minden olimpiai számban gyakoroltak a gyerekek. Majd a hosszabb déli pihenők után délután a csapatjátékok és a városállamok zászlójának megfestése következett. A vacsora után még szabad programra is volt lehetőség. A két edzésnap szinte elröpült. Ahogy a reggeli köszöntésben az egyik főszervező is elmondta, a jó munkáért cserébe a görög istenek ragyogó napfénnyel ajándékoztak meg minket az olimpiai játékokon. A nyitóceremónia után rögtön a legnehezebb próbát, a maraton-futást kellett kiállniuk a gyerekeknek.

Aztán szünet nélkül következett a többi versenyszám: a rövidebb futószámok, az ugró- és dobószámok. Az olimpiai játékok után üde pihenő következett s ezalatt felfrissülhettünk a lakoma finom ételei által. Végül a záró ünnepségen minden gyermek megkapta az istenek üzenetét, amit a városállam-vezetők közvetítettek számukra. A nemesvámosi szervezők, a Waldorf Szövetség tagjaival együtt és az olimpiai edzők mindenben a segítségünkre voltak. A gyerekek és a jelenlévő többi ember pedig csodálatos ünnepi hangulatot teremtett. Sok új emberrel ismerkedtünk meg, és életre szóló élményeket szereztünk ebben a pár napban.

(Pónya Tímea)

Iskolafilm

Az iskola támogatása

Az adó 1%-ának felajánlási lehetősége:
adó 1%

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön legfrissebb programjainkról és tartalmainkról!