Mayer Judit

„Szívünk régi ritmusát szeretném megtalálni.”
Szilágyi Domokos


Nem ismerek annál szebb feladatot, mint ami a tanáré. Rá bízatik egy osztálynyi gyermek, hogy segítse őket megtalálni saját útjukat, hogy kibontakoztathassák mind azt a tehetséget, ami bennük van.

Nagy élmény reggelente a kíváncsi gyermekszemekbe nézni, melyben ott a kérdés, ma mit hoztál, mit fedezünk fel? S nekem feladatom, hogy megtartsam ezt az izgalmat, érdeklődést bennük. Fontos, hogy örömöt leljenek abban, amit tanulnak, és érezzék, mindennek értelme van. Hisz akkor tudnak házat építeni, ruhát szabni vagy gazdálkodni – teremteni, ha felfedezik a világot a betűktől a mértékegységekig, az összefüggésekig.

A legszebb feladat, megismertetni őket azzal a kultúrkinccsel, amelyet idáig megélt, összegyűjtött az emberiség. A mágia korától kezdve – amikor a szó azonos volt a dologgal, és a gondolatnak teremtőereje volt – az ókori kultúrán át – amikor a lent és fent még egy Egészet alkotott – egészen a XX. század nagy ideáiig. Megéreztetni a művészet erejét, mely képes egy kis mű mikrokozmoszába foglalni a mindenséget. Hisz általuk érthetik meg jobban a világot, és benne önmagukat.

Bátorítani őket, önbizalmat adni nekik, hogy a bennük lakozó kincsekkel merjenek élni, formálni a világot, elvégezni a maguk feladatát. S mindezen túl kell, hogy vérükbe ivódjon Bartók igaza: az ellentétek harmóniába oldhatók, s az ellentéteket ne harccal, háborúval oldják meg, hanem szót értsenek a másik emberrel, tudjanak együtt-érezni, együttműködni vele. Csak ezen igazság átplántálásával remélhetünk gyerekeink által egy reménytelibb jövőt.

Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy voltak olyan tanáraim, akik továbbadták nekem mindezt. S az a Tanárom, akitől a pályám kezdetén a legtöbbet kaptam, Ő hagyományozta ránk az iskolának felújított huszárlaktanyát azzal a hittel, hogy az iskola a világ jobbításának legfőbb eszköze. Mélyen hiszem ezt magam is.

Magyartanárként végeztem, majd általános iskolai és később középiskolai Waldorf-tanárként. Majd a Waldorf-pedagógiához kapcsolódó Extra Lesson fejlesztőpedagógiát tanultam, hogy minél több "varázseszköz" legyen a kezemben, mellyel a gyermekeket segíthetem.

Sok történés, alapítás részese voltam a rendszerváltás óta, amely megerősítette bennem, milyen fontos feladata van ma a Waldorf-iskolának, és benne a tanárnak. Megőrizni gyerekeink alkotó fantáziáját. Megadni nekik az önálló gondolkodás és a szabadsággal élni tudás képességét. Megismertetni velük az élet legmélyebb törvényeit, hogy szépen tudjanak élni, és képesek legyenek egy emberibb világot teremteni.

Iskolafilm

Az iskola támogatása

Az adó 1%-ának felajánlási lehetősége:
adó 1%

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön legfrissebb programjainkról és tartalmainkról!

Copyright © 2013. Apáczai Waldorf Iskola